czwartek, 31 marca 2011

KOSMETOLOGIA - STUDIA

hej piękne:*

z racji tego, że wiele z Was pyta mnie o moje studia, chciałabym dziś napisać notkę właśnie o nich :)

studiuję kosmetologię dopiero drugi semestr, mimo tego wiele już się nauczyłam.
studiuję dziennie. jest możliwość oczywiście studiowania zaocznie.
są to studia licencjackie, trwają 6 semestrów = 3 lata
studiuję na prywatnej uczelni ponieważ w Warszawie nie ma kosmetologi na uczelni państwowej, co za tym idzie  
studia są płatne. ja płacę 3 tysiące za semestr, czyli 18 tysięcy za całe 3 lata, do tego dochodzi opłata wpisowego ( nie pamietam ile, ok. 300 zł) oczywiście trzeba kupić fartuszek na pracownie (polecam fartuszki z ziaji pro, cena ok.80 zł) do niektórych przedmiotów trzeba zakupić książki (nie są one niestety tanie).

co trzeba zdawać na maturze?
wystarczy podstawa, ponieważ jak już wspominałam studia są na uczelni prywatnej, płacisz - jesteś :)

oczywiście to, że płacimy nie znaczy, że jest tak łatwo, trzeba się uczyć i to całkiem sporo..
jest dużo chemii, biologii, anatomii, biochemii, mikrobiologii..  tego się trzeba nauczyć :)
cieszę się, że w liceum byłam w klasie medycznej gdzie miałam rozszerzoną chemię i biologię.. dzięki temu teraz nie mam z tym problemu.

dodatkowo uczymy się angielskiego zawodowego - angielski dla kosmetyczek
są też takie przedmioty jak : materiałoznastwo, chemia kosmetyczna, technilogia i receptura form kosmetycznych, fizykoterapia i masaż :) nie pamiętam co jeszcze :)

najfajniejsza jest oczywiscie pracownia kosmetyczna, ale to też nie jest łatwy przedmiot.
pracownia jest jednego dnia, trwa hmm chyba 6 godzin.
w pierwszym semestrze nie była zbytnio ciekawa.. malowałyśmy paznokcie, robiłyśmy manicure, pedicue, henne, parafine, masaż dłoni i wosk ( któryyyy bardzo polubiłam, już nie wyobrażam sobie depilować się inną metodą :) )
w tym semestrze robimy już ciekawsze rzeczy, oczywiście powtarzamy to co w było w tamtym semestrze, ale oprócz tego : peeling kawitacyjny, mikrodermabrazję, masaż twarzy, różne maseczki, manicure japoński, manicure hybrydowy shellac.. :) będziemy miały też kurs z przedłużania rzęs :)

dodatkowo osoby studiujące ten kierunek mogą kupować profesjonalne kosmetyki :) np. ziaja pro.

studia zaoczne są tańsze o jakieś 500 zł/miesięcznie (na mojej uczelni) ja osobiście nie dałabym rady pracować w tygodniu + dodatkowo uczelnia w weekend, pracownia dla zaocznych jest również w tygodniu.

nie polecam tych studiów osobom które nie lubią chemii,biologii..
szkoda czasu i pieniędzy.

chciałybyście się jeszcze czegoś dowiedzieć :) ?
jeśli chcecie będę Was informować co się dzieje na moich studiach, jakie są nowości, albo czego się dowiedziałam :)





buziakkiiii :*

23 komentarze:

  1. No nieee...a ja nie cierpię chemii :( Yyyy...ale na jakiś kursik na pewno się wybiorę. Co nie zmienia faktu że kierunek bardzo ciekawy i przydatny nawet dla samej siebie ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. oo :) no fajnie:) zawsze chciałam pójść kierunek - medycyna, ale teraz stwierdziłam, że nie ma to sensu, bo po prostu wydaję mi się, że jest to zbyt ciężkie.. niedługo kończę gimnazjum i będę musiała wybrać liceum, profil itd. a co się z tym wiąże, trzeba patrzeć w przyszłość co się chce robić i teraz pomyślałam o kosmetologii, idealnie, że dodałaś tą notkę:) ja uwielbiam biologię, chemia nie jest taka bardzo trudna i nawet specjalnie mi nie przeszkadza, no ale trzeba się do tego przyłożyć. może napisałabyś coś więcej o profilu biologiczno- chemicznym, jak to jest idt. chętnie bym poczytała:)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. w gimnazjum też kochałam biologię ;/;/;/ potem już naprawdę nie jest za fajna...

    OdpowiedzUsuń
  4. chciałybyśmy ;)) informuj co tam nowego się dowiedziałaś ^^ :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie, że napisałaś tą notkę :)) Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że ten kierunek jest w sam raz dla mnie.

    Pisz, pisz koniecznie o tym, czego się dowiedziałaś! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Napisz nam jak depilujesz się woskiem. Ja nie potrafię a próbowałam już kilka razy.

    justyna

    OdpowiedzUsuń
  7. ej ej fajny blog ;)
    zapraszam do mnie . Jeśli chcesz dodaj do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gosiu, dlaczego nie kręcisz już filmików? Wróć!

    OdpowiedzUsuń
  9. też chciałabym na takie studia pójść, ale nie rozumiem chemii ;p super, że Tobie się podoba :)))

    + zapraszam do mnie http://blednettfiy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Informuj oczywiście !
    Taka notka jest bardzo przydatna. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. u mnie na blogu już niedługo kolejny konkurs :) zajrzyj i wybierz nagrodę jaka ma pojawić się w konkursie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny post ;) proszę zrób to co mam w ostatniej notce i zachęcaj znajomych;) to dla mnie bardzo ważne.Jesli chcesz dodac mnie do obserwowanych ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również studiuje dziennie na kierunku kosmetologia tylko, że na państwowej uczelni w Białej Podlaskiej. Studia tego typu dają bardzo mocne podstawy, które potem można rozwijać a jak wiadomo bez solidnych podstaw ani rusz w tym zawodzie.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja studiuję kosmetologię w Warszawie na prywatnej uczelni. Niskie czesne i świetni wykładowcy. Polecam wszystkim lubiącym tajniki piękna - http://www.wsiiz.pl/kosmetologia

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja studiuję zaocznie, żeby móc w międzyczasie pracować.. Moim zdaniem - najlepsze rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Your means of explaining the whole thing in this piece
    of writing is in fact pleasant, every one be able to effortlessly be aware of it, Thanks a lot.



    my web blog - Full Record

    OdpowiedzUsuń
  17. kurczę, ja bardzo chciałabym studiować kosmetologię ,ale niestety poszłam na klasę humanistyczną i nie mam już jakiejkolwiek możliwości przenieść się do biologiczno-chemicznej. chciałabym zdać tą maturę z biologii i chemii ,ale nie wiem czy dam radę. ;c

    OdpowiedzUsuń
  18. Apropos kosmetologii - polecam :)
    http://dobrakosmetyczka.pl/artykuly/czytaj/340/uroda/maly-slownik-kosmetyczny-cz1/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz ;)

Jeśli masz obrazić moją osobę - nie wysilaj się.

Google+ Followers

napisz do mnie :)

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *