wtorek, 18 września 2012

pyszna, zdrowa przekąska - masło orzechowe domowej roboty;)

Hej ;) 


Lubicie masło orzechowe ? Ja uwielbiam ;) 
jak byłam młodsza uwielbiałam je jeść z herbatnikami ;)

praktycznie w każdym sklepie spożywczym możemy dostać masło orzechowe, największy wybór wdziałam w sklepie 'kuchnie świata' można też je dostać w sklepach ze zdrową żywnością ale jeśli nie macie bzika na punkcje produktów BIO i EKO polecam masło orzechowe ze zwyklego sklepu, z  tego co pamiętam najlepsze jest firmy Sante ;) jednak te kupne w skladzie oprócz orzeszków ziemnych mają olej roślinny, sól i cukier. 
Ja zdecydowałam się robić własne masło z racji tego, że olej, sól i cukier są dla mnie zbędnymi składnikami ;)

do zrobienia mojego masła potrzebuje orzeszki (ja używam nie solonych z kerfura)
na jedną dość dużą, zapychającą porcję starcza mi taka puszka (150g) i młynka do kawy, który jest jednym z elementów 'naszego' robota kuchennego ;)

ja ogólnie uwielbiam orzechy, szczególne pistcje i nerkowce ;)
są bardzo zdrowe, zawierają dużo niezbędnych tłuszczów i innych takich :P 











buziaki, Goś :*

18 komentarzy:

  1. Przyznam się, że zauroczył mnie ten robot kuchenny ;D Powiało PRLem :)
    Nigdy nie wpadłam na to, żeby własnoręcznie zrobić masło orzechowe, a okazuje się, że to takie proste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo proste ;)

      stary robot a taki dobry;)

      Usuń
    2. Też jestem zaskoczona, ze to takie proste :) Na pewno wkrótce sama zrobię :)

      Usuń
  2. Mmm <3 muszę spróbować .

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy to takie zdrowe to nie wiem .. ja unikam orzeszków ziemnych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam masło orzechowe !

    OdpowiedzUsuń
  5. orzeszki bardzo tuczą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej orzechy mają te dobre nienasycone kwasy tłuszczowe :)

      Usuń
  6. Dziekuje za wpis :) Zobaczę sobie też ten podkład rimmela. Największy prolem mam z doborem koloru jak nie za jasny to za ciemny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Goniu....Skarbie,jaka ty pomysłowa dziewczyna jesteś ;D :*:* :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł! Pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. To musi byc naprawde dobry robot, ja kiedys mielac orzechy na maslo wlasnie spalilam nowiutkiego Brauna ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy sposob na cos pysznego, no i szybki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam taki sam robot w domu, jest starszy ode mnie bo z 82 roku. Dziala super do tej pory, ogolnie uzywam jako sokowirowki. No i pochodzi z fabryki z mojego miasta, juz dawno upadla co prawda :-) Inne nowoczesne miksery nie wytrzymalyby tyle lat.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz ;)

Jeśli masz obrazić moją osobę - nie wysilaj się.

Google+ Followers

napisz do mnie :)

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *