sobota, 14 grudnia 2013

moja pielęgnacja cery mieszanej dość problematycznej

Witajcie :*

Dziś post bardziej kosmetyczny, zdecydowanie brakuje takich na moim blogu. Pora to zmienić!

W dzisiejszej notce skupię się na kosmetykach do pielęgnacji mojej buzi. 
Zacznę od tego jaką ja w ogóle mam cerę.. 
Niestety jestem posiadaczką cery mieszanej, problematycznej, bardzo wymagającej.
Często pojawiają się na mojej buzi nieprzyjaciele i nawet wizyty u dermatologa mi nie pomagają w walce z nimi. Moją zmorą są przede wszystkim zaskórniki. 

Najważniesze w mojej pielęgnacji jest dokładne oczyszczenie skóry.
Pamiętajcie, że często przyczyną stanu brzydkiej skóry jest niedokładny demakijaż. 
Kusi mnie bardzo żeby kupić szczoteczkę Clarisonic ale w tej chwili nie mogę sobie na nią pozwolić. Obecne nie używam żadnych gadżetów typu szczoteczki, gąbeczki. 
Pamiętam szał na mycie buzi przy pomocy pieluchy tetrowej, u mnie zdawało to egzamin natomiast było troche bawienia się z tym, pranie, wymienianie na nowe, później używałam szczoteczek manulanych, nie były zbyt wytrzymałe, długo moją ulubienicą była gąbka konjac, której już nie używam ponieważ zniknęły z Rossmannów a ja osobiście nie lubię robić zakupów online. Dziś do mycia buzi używam tylko i wyłącznie własnych dłoni :)

Zacznijmy od poranka, gdy tylko wstanę przemywam buzię, najczęściej samą wodą. 
Następnie przecieram twarz wacikiem nasączonym tonikiem. W tej chwili mam typowy tonik do cery mieszanej z kwasami, bardzo lubię też jako toniku użwywać soku z aloesu, wody różanej lub oczaru wirginijskiego. Gdy mam wolny dzień staram się by moja buzia odpoczęła od makijażu.
Pod makijaż używam kremu z ziaji 25+ albo siarkowa moc, gdy zależy mi na mocnym zmatowieniu buzi. Pamiętam również o stosowaniu filtrów, ale nie jestem w tym niestety systematyczna. Po powrocie do domu zawsze zmywam w pierwszej kolejności makijaż. Używam do tego pianki z białego jelenia, świetnie sprawdza się u mnie ten kosmetyk, zmywam nim również oczy ponieważ dobrze sobie z tym radzi. Dla lepszego efektu oczyszczenia używam peelingu z Sorai, jest to najlepszy drogeryjny produkt tego typu, świetnie oczyszcza, nie podrażnia i dla mnie jest idealny do codziennego stosowania. 
Do osuszenia twarzy nigdy nie używam ręcznika, nawet takiego, który byłby tylko to tego przeznaczony. Używam do tego chusteczek higienicznych. 
Po osuszeniu buzi używam kremu, nawsze jest to krem nawilżający, trzeba pamiętać, że każdą skórę, nawet tłustą musimy nawilżać. Wysuszanie tłustej cery jest wielkim błedem. Ostatnio zwróciłam też szczególną uwagę na pielęgnacje cery wokół oczu. 
Gdy mam jakiegoś nieprzyjaciela stosuje specjalne specyfiki, np maść cynkową, olejek z drzewa herbacianego, tormentiol, maść ichtiolową, triacneal. 

Dwa razy w tygodniu robię sobie maseczkę. Zakochana jestem w glinkach. Maseczkach, które same musimy sobie rozrobić w domu z wodą. Obecnie używam glinki białej bądź zielonej. 
Ja kupuję je w sklepie zielarskim. Są tanie, kosztują 4 zł za dwie saszetki, a jedna saszetka starcza spokojnie na dwa razy. Na temat glinek przygotuję oddzielną notkę.

Jakiś czas temu napaliłam się strasznie na zabiegi kwasami, kupiłam więc eksfoliator kwasów AHA 25% z Ziaji Pro, ale nie robiłam ich regularnie więc nie mogę dużo powiedzieć o ich skuteczności i działaniu. Zależy mi na rozjaśnieniu przebarwień. Mam również nadzieje, że pomogą mi w walce z niedoskonałościami. Przy stosowaniu produktów z kwasami pamiętać trzeba o fitlarach by nie nabawić się przebarwień.

mój zestaw do oczyszczania twarzy
pianka Biały Jeleń i Peeling morelony Soraya

krem z olejkiem pichtowym
świetny nawilżacz dla cer problematycznych
(9zł w zielarni)
Pisałam już o nim nie raz na blogu :)

krem pod makijaż.
mocno matuje natomiast może lekko wysuszać.
Będzie oddzielna rencenzja tego produktu.

krem pod makijaż. 
Ziaja25+ nawilżający

krem SOTHYS silnie nawilżający, przeciwzmarszczkowy
Ja z racji tego, że nie jest to krem dla mojej skóry używam go tylko i wyłącznie pod oczy i na powieki.
Bardzo dobrze nawilża. 
mój ulubiony tonik z kwasami z Synergen

Gdy mam mocniejszy makijaż oczu używam płynu micelarnego, ale tak jak napisałam wcześniej oczy zmywam raczej żelem/pianką

kwasy z Ziaji Pro
Eskfoliator AHA 25%

zestaw na nadzwyczajne problemy
gdy mam jakiegoś nieprzyjaciela, którego korci mnie wycisnąć to robię to tylko i wyłącznie igłą, oczywiście jednorazową. Wyciskam przez husteczkę (higiena jest bardzo ważna, nie polecam również papieru toaletowego, chyba każdy wie dlaczego..)
po każdorazowym wysiskaniu ważne jest zdezynfekowanie miejsca.

tormentiol który ułatwia gojenie się ran, pryszczy.

Triacneal

Retin A
Maść, którą przpisał mi dermatolog, stosuję ją na strategiczne miejsca, na których najczęściej pojawiają mi się zaskórniki, moja zmora.


Olejek z drzewa herbacianego który jest świetnym 'lekiem' na pryszcze, wystarczy zamoczyć w olejku patyczek kosmetyczny i posmarować nim sobie syfka. 


 glinka

filtr 30 do cery tłustej z Biodermy

serum z olejkiem arganowym Delia
stosuję go pod oczy.




W następnym tygodniu pojawi się wpis o moich ulubionych produktach do makijażu :)

37 komentarzy:

  1. świetna notka... ja rownież mam cerę mieszaną i moja pielęgnacja twarzy przebiega podobnie jak Twoja, lecz z innymi kosmetykami :) czekaam na kolejną notkę :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. używam jej dwa razy w tygodniu i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na temat tego serum. Zrobię na 100% recenzję.

      Usuń
  3. Bardzo lubię ten płyn micelarny, ale krem barwa strasznie mi przesuszył skórę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zauważyłam, że ma tendencję do przesuszania, trzeba go uważnie stosować i silnie nawilżać buzie :)

      Usuń
  4. Oooo moja cera! :) koniecznie muszę przeczytać cały artykuł, bo słabo mi idzie walka z nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie kupujesz tą pianke biały jeleń ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pod wpływem Twojego wpisu, kupiłam właśnie tą piankę. Właśnie jej użyłam ;) pierwsze wrażenie bardzo pozytywne

      Usuń
    2. mam nadzieję, że sprawdzi się u Ciebie tak dobrze jak i u mnie :)

      Usuń
  6. Dużo tego ;) Ja to muszę w końcu zainwestować w moją cerę, bo po operacji zatoki wygląda masakrycznie :/ Zrobiłam sobie test jakimś aparatem i teraz w końcu wiem jaki jest jej typ ;p Mieszana ze skłonnością o dziwo do tłustej ;p a zawsze myślałam, że jest sucha i pod tym kątem kupowałam kosmetyki ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. jeny tyle tego walisz na twarz??? dlatego masz problemy, ogranicz wszystko a stan buzi znacznie ci się poprawi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdzieś napisałam, że stosuję to wszystko na jeden raz?
      coś tutaj jest zbędnego według Ciebie ?

      Usuń
  8. Też używam Siarkowej Mocy :) Krem jest całkiem fajny, ale nieznosze jego chemicznego, domestosowego zapachu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. I moja cera jest taka kłopotliwa... Używam podobnych kosmetyków, a chętnie sięgnę po preparat z kwasami Ziaja

    OdpowiedzUsuń
  10. tak połowa tych kosmetyków , jesteś rzekomo kosmetologiem to nie wiesz że im mniej tym lepiej .
    tonik z ross Synergen ma na drugim miejscu alkohol, który szkodzi cerze podrażnia i itp.
    kup sobie krem 20+ a nie 25+,
    zainwestuj w jakość a nie w ilość .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie poprawiaj mnie bo jestem świadoma tego czego używam.

      Usuń
    2. Mnie w policealnej ucza, ze nie można używać kremu nie dla naszego wieku

      Usuń
  11. Być może nie ma to złego wpływu na Twoją cerę ale od jakiegoś czasu nurtuje mnie ta sprawa i podczas czytania wpisu znów mi to przyszło do głowy. Dlaczego tak dużo osób do zmywania makijażu używa pianek, żeli itp. a nie płynów micelarnych lub mleczek i dopiero wówczas innych specyfików do mycia twarzy. Sama próbowałam kilku kombinacji i mam wrażenie że tylko gdy użyję najpierw czegoś specjalnego do demakijażu a po tym przykładowo żelu Biały Jeleń, to moja skóra jest super oczyszczona, natomiast inna kolejność do mnie kompletnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja cera też jest problematyczna a już szczególna masakra rozpoczęła się po odstawieniu tabletek:( Kupiłam ostatnio ten krem z ziaji, micel z bourjoris też miałam i byłam z niego zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  13. Stosowałam kiedyś Retin A na całą twarz, nie jest to terapia najprzyjemniejsza ale najlepsze efekty przyniosła.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam teraz cerę w tragicznym stanie, postanowiłam wziąć się w garść i ją bardziej pielęgnować

    OdpowiedzUsuń
  15. krem z Ziai 25+ nawilżający uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem czy miałaś już okazję wypróbować olejek firmy palmer's - therapy oil. Można używać go do całego ciała, ja natomiast stosuję go na twarz. Jeśli o nim nie słyszałaś to Ci go szczerze polecam, mam również cerę mieszaną, używam go na noc 2-3 razy w tygodniu, świetnie nawilża twarz, szczególnie skórę wokół oczu i przede wszystkim naprawdę pomaga w walce z przebarwieniami i bliznami na twarzy. kosztował mnie koło 20 zł w hebe, poczytaj sobie o nim, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też mam problemy z zaskórnikami niestety:(
    Co do maści od dermatologa działa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wedlug mnie jest najlepszą maścią na zaskórniki

      Usuń
    2. Znam równie dobra maść, bardzo dużo mi pomogła z zaskórnikami...

      Usuń
  18. ta widać jaka z ciebie kosmetolog jak z koziej dupy trąba

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślisz, że ruszają mnie Twoje komentarze ?

    OdpowiedzUsuń
  20. Gosiu możemy w niedługim czasie spodziewać się u Ciebie wpisów z inspiracjami ślubnymi? :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy bym może post o produktach do włosów których używasz?

    OdpowiedzUsuń
  22. Gosiu z Twojego polecenia wlasnie kupiłam rzęsy z essence i klej duo, w piątek mam zamiar je testować :) polecasz bardzo dobre kosmetyki, dużo z nich miałam. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja tez mam cere mieszana, dość problematyczna i tak jak ty używam morelowego peelingu Soraya ! Jest on rewelacyjny - ma piękny zapach, super konsystencje dobrze sie na buzi rozprowadza no i działanie jest bardzo dobrze. Peeling skutecznie złuszcza naskórek, sprawia ze skora jest gładka i oczyszczona. No i peeling ma jedna bardzo fajna cechę- nigdy sie nie kończy ! Jest baaardzo wydajny - polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. dużo tych kosmetyków ;-) ja mam cerę problematyczna, ale pomaga mi cethapil,woda różana,zioła szwedzkie i maść beznzacne ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Też jestem posiadaczką problematycznej cery. Zaciekawiła mnie pianka z białego jelenia i krem siarkowa moc :). Trzeba wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz ;)

Jeśli masz obrazić moją osobę - nie wysilaj się.

Google+ Followers

napisz do mnie :)

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *