poniedziałek, 6 stycznia 2014

szybkie ciasto/babeczki z mikrofalówki

Witajcie!

Dziś szybki przepis na coś słodkiego :)
Niestety nie mogę jeść słodyczy dostępnych w sklepach bo zawierają one mąkę pszenną albo inne składniki których mój organizm nie toleruje, dlatego muszę radzić sobie sama. 

do wykonania potrzebujemy (proporcje na porcje w miseczce) :
1 jajko
3 łyżki mąki (oczywiście może być pszenna, ja używam żytniej razowej)
3 łyżki mleka
3 łyżki oleju
3 łyżki kakao (opcjonalnie)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier (ja używam cukru brązowego albo wanilinowego)
możecie dodać również inne dodatki np. banana, ziarna słonecznika, wiórki kokosowe, rodzynki

wszystkie składniki mieszamy i wkładamy w szklanym naczyniu lub foremkach do babeczek (oczywiście nie metalowych) do mikrofali na 2,5 minutki :)

Smacznego :)
















a Wy macie jakieś szybkie przepisy na ciasta ? 



38 komentarzy:

  1. kochana one naprawdę byłu robione w mikrofali??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapewne to żart taki, wiesz

      Usuń
    2. jak to dobrze, że nie mam mikrofali...:-)

      Usuń
  2. Fajny przepis, który może się przydać w przypadku niespodziewanych gości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wstydziłabym sie podac takie cos swoim gościom...

      Usuń
  3. Gdzie nie pójdę do sklepu i chcę kupić chleb - wszędzie mąką pszenna. Czy możesz jakiś polecić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo samodzielnie robiony, albo trzeba dobrze szukać :) ja kupuję chleb bez mąki pszennej w kerfie, w małpce ekspres albo w fresh markecie :)

      Usuń
    2. Dziękuję za informację! :-)

      Usuń
  4. a czemu nie możesz jeść mąki pszennej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis, lubię takie tanie i szybkie. Do tego zawsze poszukuję takich, których składniki są ogólnie dostępne. W sobotę będę próbować, ale w piecyku, bo nasza mikrofala padła. Mam nadzieję, że też wyjdą. Pozdrowionka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ile tego cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy, jesli lubisz słodkie to dużo :)

      Usuń
  7. Sama kiedyś robiłam często, ale zaczęło mi się już nudzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. widziałam je na instagramie i wchodzę na bloga, a tu zaskoczenie :P bo nie spodziewałam się, że zrobiłaś je w mikrofali :P w sumie na 4 rano i 2,5 minutki to idealny przepis :D Do tego ten nektar bananowy i gotowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiesz że w cukrze waniliowym znajduje się etylowanilina (pozyskiwana z kału zwierząt)? Taka ciekawostka :) Lepiej kupić laske wanili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie etylowanilina a wanilina jest pozyskiwana z kału krowiego, która jest zawarta w cukrze wanilinowym. http://www.panoramairl.com/rozmaitosci/417-waniliowy-smak-krowiego-placka.html
      Smacznego:D

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Racja :) już doczytałam :p tak czy owak lepiej ten gówniany cukier omijać szerokim łukiem! :D

      Usuń
  10. Kochana czekam na recenzję tego podkładu Rimmel Stay Matte.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wyglądają!
    Tylko, ze w mikrofali piekłaś? Nie były surowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, w mikrofali, nie były surowe

      Usuń
    2. muszę spróbować :)
      w tej małej miseczce też piekłaś?

      Usuń
  12. Fashion designer Marc Jacobs stole the ideas of a young Hungarian designer named Angel Barta for 5 years. He fooled her with love and copied her style for many brands. Read the details with photos and spread the truth! Please help! http://styleangelique.blogspot.hu/2013/03/marc-jacobs-thief-of-century-who.html

    OdpowiedzUsuń
  13. smacznie wygląda :) jeszcze mi się nie zdarzyło robic babeczek w mikrofali :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gosiu uwielbiam twojego bloga :)
    Ciekawy pomysł z tymi babeczkami , napewno wyprobuje

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygladają pysznie i napewno też tak smakują ;)
    Pozdrawiam,
    www.magdalena-achtelik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają fajnie choć ja muffiny uwielbiam z przepisu Nissiax83 - są zdecydowanie super i też dość szybko się je robi:) Takich wynalazków już nie próbuję z mikrofali, jak już się za coś zabieram to porządnie a te mikrofalowe przepisy zawsze jakieś takie nie bardzo:) Choć może wiele tym tracę:)

    OdpowiedzUsuń
  17. hej Gosiu masz chęć odsprzedać swój płaszczyk pudrowy w kropki z firmy "vila" ?? :) proszę o odp

    OdpowiedzUsuń
  18. przecież mąka żytnia też ma gluten! a razowa to już w ogóle jeszcze więcej...

    OdpowiedzUsuń
  19. Super przepis szybki i prosty !

    http://pszczok.blogspot.com/ zapraszam też do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz ;)

Jeśli masz obrazić moją osobę - nie wysilaj się.

Google+ Followers

napisz do mnie :)

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *