sobota, 11 października 2014

chlebek bananowy / banana bread

Witajcie!

Dziś mam dla Was przepis ciasta-chlebka bananowego - ostatnio mojego ulubionego!
Cudownie smakuje posmarowany masłem orzechowym, nutellą bądź solo ;)
Zajadam się nim na śniadanie do porannej kawy i w ciągu dnia jest również świetną przekąską

Przepis znalazłam na kanale Szusz, dokładny link do filmiku znajdziecie tu.

Czego potrzebujecie ?
3 banany
1,5 szklanki mąki - może być pszenna, ja używam razowej żytniej.
2 jaja
cukier, ja nie używam dużo, kilka łyżek
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1 łyżeczka sody
pół kostki roztopionego masła - ja zazwyczaj używam mniej
ja dodatkowo wsypuję wiórki kokosowe ;)

nie potrzeba miksera, drożdży, proszku do pieczenia. Ciasto jest banalnie proste i zawsze mi wychodzi ;)

W misce ugniatamy banany, dodajemy jajka, roztopione masło, cukier, cukier wanilinowy, sodę oraz na końcu mąkę. Mieszamy do uzyskania konsystencji ciasta, by było jednolite, bez grudek mąki.
Taką masę wlewamy do formy i wkładamy do piekarnika rozgrzanego na 170 stopni na 1h.










SMACZNEGO!






13 komentarzy:

  1. wyglada pysznie! Kasiu Karolino-wiem ze to czytasz. robimy taki w przyszlym tyg?:-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno skorzystam ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno skorzystam z przepisu! ;)) Pysznie wygląda.
    Pozdrawiam i zapraszam do nas

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda ciekawie, znaczy się smakowicie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. A mianowicie ile tych łyżek cukru dajesz?

    OdpowiedzUsuń
  6. nie cierpię ciast/ciasteczek itp z dodatkiem sody,...strasznie ją czuć, tragedia

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam zgodnie z przepisem i nie wyszło :((

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz ;)

Jeśli masz obrazić moją osobę - nie wysilaj się.

Google+ Followers

napisz do mnie :)

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *